dinsdag 5 november 2013

Hallo en welkom op mijn blog "schulden aflossen"! 

Deze blog heb ik aangemaakt, omdat ik mijn schuld ga aflossen! Door deze blog wil ik mijn ervaringen delen en andere mensen stimuleren om ook hun schuld af te gaan lossen. Tevens hoop ik op een aantal vaste volgers die mij door middel van reacties ook zullen steunen in mijn streven om mijn schuld op 0 te krijgen! 


Hoe ben ik aan de schuld gekomen?
In 2007 ben ik gaan wonen op mijzelf. Een erg leuk plekje, maar ook een enorme kostenpost! Tevens was het zover dat ik echt toe was aan een nieuwe auto en hiervoor heb ik een lening aangevraagd. De lening die ik heb afgesloten bedroeg een doorlopend krediet met een maximum leenbedrag van € 7500,00.

In het begin was ik dit niet allemaal nodig. Wel een groot gedeelte was ik uiteraard nodig om de auto te financieren, maar er bleef nog wel wat krediet over. En dat was mijn volgende valkuil die ik ben ingestapt. Door omstandigheden, uitjes en vakanties e.d. heb ik helaas dit bedrag volledig opgenomen.


Nu 6 jaar later ben ik nog steeds aan het aflossen. Momenteel staat de teller op zo'n € 5300,00 en is er al veel afgelost. Maar het gaat niet snel. Met een betaling van ruim € 72,00 per maand en een hoge rente, los ik per kwartaal zo'n € 125,00 af. Op deze manier ben ik nog theoretisch nog zo'n 100 maanden bezig, oftewel 8 jaar!

Naast deze lening heb ik wel een overlijdensverzekering afgesloten, want mocht er iets met mij gebeuren, dan wil ik deze schuld niet opzadelen bij mijn ouders. Voor deze verzekering betaal ik maandelijks € 9,65. Totaal dus per maand zo'n 80 euro, maar met een lage aflossing. 


Waarom nu deze blog om de schuld af te lossen?
Al die 6 jaren lang heb ik de schuld voor mij gehouden. Dat wil zeggen, ik heb het met niemand gedeeld en ook niemand is hier van op de hoogte. Het is een vorm van verantwoordelijkheidsgevoel, maar nog meer schaamte over dit geheel. Ik ben er dan ook uiteraard niet trots op. Om het te vertellen aan vrienden en familie was als een soort hele hoge drempel. En toch weet ik wel dat het goed is om het toch te vertellen. Maar ik wilde het ook zelf oplossen en niemand tot last zijn met mijn dingetjes.

Mijn vriendin was hier ook niet van op de hoogte. Wel wist zij dat ik een lening had, maar ze was niet bekend hoe hoog de lening bedroeg. Ik heb er dan ook nooit over gelogen, maar het bedrag had ik wel altijd achterwege gelaten in het gesprek. Nu is het punt gekomen dat ik het wel moest vertellen. Wij zijn al ruim 3,5 jaar bij elkaar en wonen ook al zo'n 3 jaar samen. Het werd dus sowieso tijd en vorige week kwam het onderwerp naar voren. Onze auto moest namelijk gerepareerd worden en dit zorgt ook voor een rekening van ruim € 600,00. Toen ben ik met de billen bloot gegaan!
Op het moment van vertellen is het geen fijn gevoel. Het zweet brak mij uit en schaamte overheerste. 
Maar het mooie van dat het verteld is, is dat het ook oplucht. Ik ben niet meer de enige die het weet. Ik hoef het van mijzelf niet meer te verzwijgen en de papieren van de lening staan nu geordend op de plank met mappen van de administratie. Een last viel er van mij af en de motivatie/drive om ervan af te komen is nu gekomen. Lief dat ze is, wil ze mijn lening vooruit betalen. Dit scheelt ongeveer een kleine € 40,00 per maand in rente en gaat het aflossen nog sneller. 

Wat gaan we doen?
Omdat mijn vriendin dus zo lief voor mij is en mijn schuld wil inlossen bij de bank, kan ik meer aan haar aflossen. Dit omdat de rente natuurlijk bespaar. Dus dat scheelt zo'n € 400,00 - € 500,00 per jaar aan rente! Dus ik ga aan haar aflossen. Omdat we naast onze privé-rekening nog een gezamenlijke rekening hebben hoef ik naast mijn eigen vaste lasten niets extra's over te houden. Dus alles wat overblijft gaat terug naar mijn vriendin. 
Vanuit de gezamenlijke rekening, waar we samen een bedrag per maand op in leggen, sparen wij flink. Daarom is dit de perfecte mogelijkheid om versneld van de lening af te komen. Ook ben ik er klaar mee en wil ik een dikke streep zetten onder het financiële verleden. Via diverse manieren probeer ik aan extra geld te komen. Ander werk zoeken is een dingetje. Meer uren maken! Dan kan ik nog meer aflossen bij haar. Het zal moeilijk worden, maar ik hoop dat ik volgend jaar eind 2014 klaar ben met de aflossing van deze lening! 
Met de nieuwe blogberichten zal ik jullie op de hoogte houden van de aflossing en zal ik  mijn teller hier ook regelmatig bijwerken. Zo houd ik mijzelf scherp en heb ik een extra stok achter de deur! Ook zal in mijn andere blogberichten de exacte cijfers van de lening en de rentes vermeldt worden. Dit geeft nog meer overzicht voor mij, maar zal het wellicht voor een ander persoon ook motiveren om zijn lening af te gaan lossen.

Ik ga kijken naar de toekomst en alle cijfers in het groen zien te krijgen! Dat is mijn doel!  Daarom vanaf nu het startschot in mij.... 3, 2, 1,.... GO!!!
















17 opmerkingen:

  1. knap hoor van je, wij hebben net ons doorlopend crediet afgelost, net deze maand, wat een heerlijk gevoel, dat gun ik je, volhouden en doorzetten, je kan het , en geniet van je lieve vriendin, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. VRIJHEID TOT FINANCIËLE SUCCES E-mail: fundingcapitalplc@gmail.com

      Ik wil dit op de hoogte brengen van het publiek over hoe ik het financieringscircuitlening PLC ontmoette nadat ik mijn baan verliep en door mijn bank en andere financiële instelling geweigerd werd door mijn credit score. Ik kon mijn kinderkosten niet betalen. Ik was achter op de rekeningen, op het punt om uit het huis gegooid te worden wegens mijn onvermogen om mijn huur te betalen. Het was in deze periode mijn kinderen werden door pleegzorg genomen. Toen ik ergens op zoek was naar fondsen, waar ik 3,670 dollar kwijt dat ik van vrienden had geleend die ik door twee bedrijven kreeg. Totdat ik door een zeer goede vriend naar Funding Circle Plc was verwezen, dus als je een lening nodig hebt, adviseer je deze Godsent-lener via Email: fundingcapitalplc@gmail.com en wees vrij van scam 'Jennie Cortez op naam van Verenigde staat


      Verwijderen
  2. Dat is handig; en een goed plan! Twee tips: bel je kredietmaatschappij of er te praten valt over de rente, want die is fors. Baat het niet, dan schaadt het niet! Ten tweede, zet de afspraak met je vriendin ook op papier (wat jij haar schuldig bent). Het klinkt niet gezellig; en dat is het ook niet, maar mocht er iets gebeuren, dan is er daar in ieder geval geen gedoe over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel voor de reacties! Erg fijn en mooi om te lezen. Wat fijn dat jullie er ook vanaf zijn, Marion. Kan mij goed voorstellen dat het een heerlijk gevoel geeft. Daar ga ik ook en tegelijkertijd wij ook voor. :)

    Gaan we zeker doen Ivy. Het is idd niet een leuk onderwerp om er samen over te hebben, maar we hadden dat wel al besloten om het zelf op papier te zetten. En bellen is een goeie tip! Ga ik zeker even doen. Nogmaals dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Snipje,
    Kwam je blog net tegen ...wat goed dat je de moed had
    om je vriendin te vertellen hoe het zit met je schuld.
    En super dat zij je dit voorgeschoten heeft zodat je de rente alvast kwijt bent.
    Succes met aflossen aan haar en óp naar een schuldenloos bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vond je blog via Consumindermuts. Heel veel succes met aflossen. Fijn dat je vriendin je helpt. Scheelt inderdaad enorm aan rente en je vermelding in BKR is ook eerder verdwenen. Dit blijft 5 jaar na alossen nog vermeld.

    BeantwoordenVerwijderen


  6. hallo als je financiële hulp van welke aard dan nodig hebt of u een lening af te betalen uw facturen, een auto kopen of doorsturen van je opleiding, hoeft u zich geen zorgen meer te maken nu contact met ons op via e-mail als johnlutherloanfirm1@outlook.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben Mrs. ROSEMARY MARIA DE KWALITEIT LENING SERVICE, is een algemene lening leningen bedrijf, maar geven leningen aan individuele, ongeacht uw religieuze geloven. Ons doel is om de armoede uit de buurt van de planeet aarde jong.

    Bent u behoefte van de lening om uw schuld te betalen, starten van een bedrijf, of je moet de lening om rekeningen te betalen, zoek niet meer zoals we geven lening tegen het tarief van 1% voor de eerste 100 personen die lening te krijgen van ons, terwijl niet zijn onze klanten als we onze 100 jaar te vieren in het zijn van een lening kredietgever. Ons bereiken via het bedrijf e-mail: rosemarymariaqualityloanservice@yahoo.com of
    rosemarymariaqualityloanservic@gmail.com,


    God zegene je.



    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo! Heeft u financiële hulp nodig ??

    Zoek niet meer zoals we zijn hier om al uw financiële problemen een ding van het verleden te maken. We leningen aan bedrijven en particulieren die behoefte hebben aan financiële steun, dat een slecht krediet hebben of behoefte aan geld om rekeningen te betalen, te investeren voor het bedrijfsleven.

    Meld je nu aan voor alle soorten leningen en krijg het dringend!
    * Afspraken geleende bedrag variërend van $ 1.000,00 tot een maximum van $ 10.000.000,00
    * De rente bedraagt 3%
    * Kies tussen 1 en 30 jaar van terugbetaling.
    * Kies tussen de maandelijkse en jaarlijkse afbetalingsplan.
    * Algemene voorwaarden van de lening flexibiliteit.
    Al deze plannen en nog veel meer,

      Contacteer ons alsjeblieft. Contact E-mail: Alexzanderloancompany@gmail.com

      Bedrijfsnaam: Alexzander Loan Company

    oprecht beheer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WILT U EEN PERSOONLIJK / BEDRIJF / BELEGGINGSLENING?

    We hebben meer dan $ 1 miljard in zakelijke leningen verstrekt aan meer dan 15.000 zakenbezitters, net als jij. Wij gebruiken onze eigen aangewezen risicotechnologie om u de juiste zakelijke lening te bieden, zodat u uw bedrijf kan groeien. Onze diensten zijn snel en betrouwbaar, leningen worden binnen 24 uur na de succesvolle aanvraag goedgekeurd. Wij bieden leningen van minimaal $ 5.000 tot maximaal $ 500 miljoen.

    Vind je jezelf in een beetje moeite met onbetaalde facturen en weet je niet welke weg te gaan of waar je moet draaien? Hoe zit het met het vinden van een gerenommeerde schuldconsolidatiebedrijf die u kan helpen bij het verminderen van de maandelijkse aflossing, zodat u betaalbare terugbetalingsmogelijkheden kunt krijgen, evenals ruimte om te ademen als het gaat om het einde van de maand en facturen moeten worden betaald? Dr. Ezra Sebastian Loan Home is het antwoord. Verminder uw betalingen om de last op uw maandelijkse kosten te verlichten. Email (ezrasebastianloans@gmail.com)

    Heb je 100% financiering nodig? We geven leningen uit met een betaalbare rentevoet van 2%
    EZRA SEBASTIAN LOAN HOME, (ezrasebastianloans@gmail.com) heeft tot doel uitstekende Professional Financial Services te leveren.

    Onze diensten omvatten het volgende:

    * Truckleningen
    * Persoonlijke leningen
    * Schuldkrediet leningen
    * Auto Leningen
    * Bedrijfsleningen
    * Opleidingsleningen
    * Hypotheek
    * Herfinanciering van leningen
    * Hypotheek

    Wij geven u een lening met een lage rentevoet van 2% en de looptijd van 1 tot 30 jaar om de lening terug te betalen (veilig en onbetaald). Bewaar je financiële problemen niet voor jezelf om ervoor te zorgen dat je geen schuldenaar of financiële stress bent. Daarom moet je snel contact met ons opnemen om een ​​oplossing voor uw financiële problemen te vinden. Het zal ons een grote vreugde zijn als u financieel stabiel bent. Email (ezrasebastianloans@gmail.com)

    OPMERKING: Houd er rekening mee dat het slechts minder dan 24 uur duurt om uw bestand te verwerken, 100% gegarandeerd, ongeacht uw credit score.

    Hoogachtend,
    Dr. Ezra Sebastian
    Wij zijn gecertificeerd en uw privacy is 100% veilig bij ons. Maak je geen zorgen meer over je leningen of financiën.


    Krijg uw onmiddellijke lening goedkeuring9-

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedendag iedereen,
    Wij zijn een christelijke organisatie die is gevormd om mensen te helpen in hulpbehoeften, zoals financiële hulp. Dus als u door financiële moeilijkheden gaat of bent u in een financieel puinhoop, en u heeft geld nodig om uw eigen bedrijf te starten of heeft u een lening nodig Uw schuld vereffenen of uw rekeningen afrekenen, een fijn bedrijf doen of als u het moeilijk vindt om een ​​kapitaallening te verkrijgen van lokale banken, neem dan contact met ons op via e-mail barbarahodgeloanfirm@gmail.com. Want de bijbel zegt: "" Lukas 11:10 Iedereen die vraagt ​​ontvangt; Hij die zoekt, vindt; En tegen hem die klopt, zal de deur geopend worden. "Laat deze gelegenheid niet doorgeven door, omdat Jezus hetzelfde is, gisteren, vandaag en voor altijd meer. Dit is voor een serieuze geest en God die mensen bevreest.
    Via email barbarahodgeloanfirm@gmail.com.

    Onze diensten omvatten de volgende:
    Schuldconsolidatie
    Tweede Hypotheek
    Bedrijfsleningen
    Persoonlijke leningen
    Internationale leningen
    Lening voor elk soort
    Familie lening
    ENZ

    Aanvraagformulier voor een lening:

    * Naam van de aanvrager:
    * Adres:
    * Stad:
    * Staat:
    * Land:
    * Geslacht:
    * Burgerlijke staat:
    * Leeftijd:
    * Beroep:
    * Inkomenspercentage:
    * Tel:
    * Mobiel:
    * Aangevraagde hoeveelheid:
    * Lening Duur:
    * Doel van de lening:
    * Heb je al eerder een lening aangevraagd?
    * Zo ja; Naam van bedrijf & locatie:

    WERKGELEGENHEID:

    * Werkplaats:
    * Adres:
    * Telefoonnummer:

    Lening Officer.

    Maandag-Zaterdag: 7:30 tot 6:30 uur {Behandelingstijd}.
    Zondag: 12: 00-18: 30 uur {Behandelingstijd}
    Na het indienen van de Leningaanvraag, kunt u een voorlopig antwoord van minder dan 24 uur verwachten en binnen 72-96 uur ontvangen van de ontvangen informatie van u.

    BARBAR HODGE

    Barbarahodgeloanfirm@gmail.com of tekst of bel ons op +15017229938
    In afwachting van uw snelle reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo,
    Dit is om het grote publiek te informeren dat mevrouw CATHERINE JONES, een gerenommeerde particuliere kredietverlener voor leningen, een economische kans heeft geopend voor iedereen die behoefte heeft aan financiële steun. Heeft u een dringende lening nodig om uw schulden te wissen of heeft u een kapitaallening nodig om uw bedrijf te verbeteren? Is het afgewezen door banken en andere financiële instellingen? Kijk niet verder, want we zijn hier voor al uw financiële problemen. Wij geven beveiligde leningen op 2% rentevoet van particulieren, bedrijven en bedrijven op een duidelijke en begrijpelijke manier, voorwaarden en voorwaarden.
    Geen creditcard vereist, 100% gegarandeerd.
    Stuur ons een email op: (CATHERINEJONEZLOANFIRM@GMAIL.COM)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. U heeft een dringende lening nodig om te investeren in het bedrijf, of u heeft geld nodig om de rekeningen te betalen, contact met ons op te nemen, terwijl wij leningen aanbieden met een lage rente van 2%, contacteer ons via email andmoris38@gmail.com voor meer informatie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo allemaal, mijn naam is Ketesha Frank, ik kom uit Alabama, Verenigde Staten, ben hier om te getuigen hoe ik mijn lening kreeg van Mr JOHN WILLIAMS Loan Company {(johnloanfirm2@gmail.com)} nadat ik twee keer had toegepast van verschillende leningverstrekkers die beweerden geldschieters te zijn, hier op dit forum, ik dacht dat hun kredietverlening echt was en ik solliciteerde maar ze gaven me nooit een lening totdat een vriend van me me voorstelde aan de heer JOHN WILLIAMS Loan Company, die beloofde me te helpen met een lening van mijn verlangen en hij deden echt zoals hij beloofde zonder enige vorm van oponthoud, ik twijfelde maar ik greep nooit om te geloven. Ik had nooit gedacht dat er nog steeds betrouwbare leningverstrekkers waren totdat ik Mr JOHN WILLIAMS ontmoette, die me echt geholpen heeft met mijn lening en mijn leven ten goede heeft veranderd. Ik weet dat er nog steeds veel goede geldschieters zijn, maar ik raad u aan Mr JOHN WILLIAMS Loan Company, zijn zorgzame en begripvolle manier van proberen te proberen. weet niet of u ook een dringende lening nodig hebt of wilt financiering voor uw projecten, dus neem gerust contact op met de heer JOHN WILLIAMS Loan Company zijn e-mailadres is (johnloanfirm2@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. We bieden momenteel een lening aan met een rentevoet van 2% met een geldig identiteitsbewijs.
    U kunt uw leningsverzoek sturen voor elk bedrag dat u nodig hebt.
    Wij bieden leningen variërend van $ 5.000,00 USD Min. $ 50.000.000,00 USD Max.
    We hebben een langetermijnkrediet van maximaal vijf (5) tot vijftig (50) jaar.
    We geven het volgende type lening: Projectlening, Herfinancieringslening, leningen voor bedrijfsinvesteringen, auto- of voertuigleningen, Studielening, schuldconsolidering, woningleningen, Persoonlijke leningen, reis- en vakantieflening, Kerst- en nieuwjaarslening.
    Ons bedrijf heeft ook een persoon nodig die onze bedrijfsvertegenwoordiger in uw land kan zijn.
    Neem contact op met ons STEVEN WILLIAMS FINANCIAL LOAN FIRM-kantoor via e-mail: stevenwills0001@gmail.com

    Als u geïnteresseerd bent in ons financieel aanbod en een lening van ons wilt krijgen, neem dan contact met ons op en geef ons de onderstaande gegevens, en dat zal nodig zijn om de lening te initiëren.
    leenbedrag.

    Naam: ___________________________
    Naam: ____________________________
    Geslacht: _______________________________
    Burgerlijke staat: _______________________
    Contact adres: ______________________
    Plaats / Postcode: ________________________
    Land: ______________________________
    Geboortedatum: ________________________
    Bedrag nodig als lening: ________________
    Leentijd: ________________________
    Maandelijks inkomen / Jaarlijks inkomen: _________
    Beroep: ___________________________
    Doel voor lening: _____________________
    Telefoon: ________________________________
    Fax: __________________________________

    In erkenning van deze details zullen een goed berekende Algemene Voorwaarden inclusief de overeenkomst worden verzonden.

    Bedankt voor uw steun!

    Beste wensen,
    STE STEEN WILLIAMS FINANCIËLE LENING FIRM
    E-mail: stevenwills0001@gmail.com
    Website: http://stevenwilliamsfinancialloanfirm.webs.com/
    Facebookpagina: Steven Williams

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Word vandaag rijk! Wil je rijk zijn? Probeer vandaag nog een lege ATM-kaart te krijgen en behoorde tot de gelukkigen die profiteren van deze kaart. Deze ATM-kaart kan overal ter wereld in een geldautomaat hacken. Ik moet weten over deze ATM-kaart toen ik ongeveer een maand geleden op zoek was naar werk. Het heeft mijn leven echt voor altijd veranderd en nu kan ik zeggen dat ik rijk ben omdat ik een levend getuigenis ben. Hoe minder geld ik krijg per dag met deze kaart, is $ 2.000. Stelt u zich eens voor dat u dagelijks het hoeveelheid geld in uw account pompt. Hoewel het illegaal is, bestaat er geen risico om te worden gepakt, omdat het zo is geprogrammeerd dat het niet kan worden gevolgd, maar het heeft ook een techniek waardoor de CCTV je niet kan detecteren. Voor meer informatie over hoe je de jouwe vandaag kunt krijgen, e-mail hackers: ericmarkatm616@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo allemaal,

    Ik ben een particuliere geldschieter, ik bied een lening aan van 2% dit is een legitiem bedrijf met eer en onderscheid, wij staan klaar om u te helpen bij enig financieel probleem dat u biedt Wij bieden alle soorten leningen, dus als u geïnteresseerd bent in deze leningaanbieding vriendelijk contact met ons op onze e-mail: (anggadiman1@gmail.com)

    Geef ook de volgdetails op zodat we meteen door kunnen gaan met de lening.

    Naam:
    Benodigde hoeveelheid:
    Duur: een
    land:
    Doel van de lening:
    Maandinkomen:
    Telefoonnummer:

    Neem contact met ons op met de bovenstaande gegevens op onze e-mail: anggadiman1@gmail.com

    Groeten aan jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen