vrijdag 8 november 2013

De echte cijfers!!

De cijfers!

Dit zal geen lange blog worden, aangezien het alleen het vermelden is van de cijfers. Deze cijfers krijgen ik per kwartaal in de brievenbus, maar dat wordt straks anders. Omdat mijn vriendin de lening op zich neemt, heb ik meer overzicht in het restant. Het restant zal ik dan ook in de sidebar steeds vermelden. Zo stimuleer ik mijzelf, maar hoop ik ook andere mensen te stimuleren om van hun schuld af te komen!

Op dit moment is mijn uitstaande saldo per 1 oktober 2013 € 5474,13. De rente bedraagt 7,10%. Ik betaal per maand aan de bank € 72,85! Mijn rentebedragen die dalen maandelijks natuurlijk, maar de afgelopen maanden juli, augustus en september, waren mijn rentebedragen op deze lening respectievelijk € 32,67 , € 32,44  en € 32,20.

Een snel rekensommetje leert dus dat mijn rente wel omlaag gaat, maar niet snel. Ik betaal dus per kwartaal aan de bank 3x € 72,85 = € 218,55. De rente die er weer bij komt was het afgelopen kwartaal dus € 97,31. Dit betekent dus dat ik netto per kwartaal aan de bank aflos € 121,24!
Op het papier staat ook  een theoretische looptijd en die is op 1 oktober 2013 nog 100 maanden.

Wanneer ik dus straks dit bedrag ga aflossen bij mijn vriendin, dan zal ik per kwartaal al minimaal € 121, 24 extra aflossen dan op dit moment. Een ander bijkomend voordeel is dat mijn overlijdensverzekering op deze lening ook gestopt kan worden. Dit is per kwartaal dus ook 3 x € 9,65 = € 28,95. Tezamen met de € 218,55 aan aflossing is dit een kwartaalbedrag van € 247,50 per kwartaal. Op deze manier is het voor mij de aflossingstermijn veranderd naar 66 maanden! Dat scheelt al zo'n 3 jaar aflossen! En dus in de toekomst 3 jaar meer sparen! Maar nog steeds 5,5 jaar! En dat is niet mijn bedoeling!

Zoals in de eerste blog al aangegeven is mijn streven om eind 2014 van deze schuld af te zien te komen. Dit ga ik uiteraard doen om meer te gaan aflossen aan mijn vriendin. De bedragen die hierboven worden genoemd kloppen, maar ik kan nog meer aflossen. Het kleine beetje geld (ongeveer 50 euro) wat ik kan overhouden gaat ook haar kant op. Maar ook mijn telefoonrekening gaat per 1 februari 2014 omlaag. Er zit nu namelijk een abonnement op van € 42,50 per maand, maar via een Hollandse Nieuwe abonnement betaal ik dan € 15,00. Een verschil van maar liefst € 27,50 per maand. Deze 2 dingen leveren mij aan aflossing al zo'n € 232,50 per kwartaal op!

Dus voor de helderheid is straks de aflossing per kwartaal € 232,50 + € 247,50 = € 480,00!!! En dat zijn betere cijfers. Dan houdt het in dat ik op deze wijze 34,21 maanden bezig ben om af te lossen. Dus nog net geen 3 jaar!

Misschien is eind 2014 weliswaar niet helemaal realistisch, maar toch... dit is wel mijn streven. Ik ben namelijk ook al jaren bezig op internet om wat extra inkomsten te generen. Op dit moment verdien ik op internet zo'n 35 euro gemiddeld per maand. Dit is al een redelijk stabiel bedrag per maand wat al een aantal jaren zo gaat. Dus ook dit is per kwartaal zo'n € 100,00 extra aan aflossing! Dit bedrag is een zekerheidje. Ik zal dat ook hier blijven vermelden en je zult het ook gaan zien in de aflossing aan de rechterkant. Alleen die € 50,00 is wat onstabiel. Maar dat moet lukken! Tezamen wordt dan het bedrag zelfs al € 680,00 per kwartaal! Ongelooflijk dat dit zou kunnen lukken! Dan ben ik 24,15 maanden onderweg en klaar met de zooi! 2 jaar en afgelost!!

Tevens ben ik op zoek naar ander werk en hoop ik iets meer uren te kunnen gaan maken. Momenteel werk ik 35 uur in de week. Mocht ik iets vinden wat 40 uur gaat worden, dan zal mijn inkomsten ook gaan stijgen met 20 uur extra per 4 week. Grofweg gezegd levert dat ook zo'n 200 euro extra op. Mocht dit gaan lukken... dan gaat het wel heel snel allemaal! Dan is zelfs 1,5 jaar mogelijk!

Maar goed... om niet teveel te gaan dromen en om wel realistisch te blijven biedt het wel hoop en gaan we ervoor.

Tot binnenkort met nieuw nieuws!

Groetjes Snipje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten