dinsdag 21 januari 2014

Niet veel, maar wel wat...

Het heeft even een paar dagen geduurd, voordat ik deze blog kon schrijven. Maar 5 dagen geleden, op 16 januari heb ik weer een kleine aflossing gedaan aan mijn vriendin!

Het bedrag deze keer was 75 euro! Op het hele grote bedrag is het niet bijzonder veel, maar goed... alle beetjes helpen. Hopelijk binnenkort nog een keer weer zo'n bedrag! Tevens houd ik dit zelf ook uiteraard allemaal bij in een Excel-bestand! Het is leuk om het hier ook bij te houden op de blog, maar ik mag ook graag werken met het excel programma.

Hierbij even een screenshot van hoe dit erbij mij uitziet:



Zoals je kan zien houd ik het netjes bij. Zelfs met een staafdiagram om het wat visueel te maken. Iedere keer als ik hier wat invul, dan rekent excel meteen uit wat er nog overblijft. En tevens komt er een nieuw balkje in het diagram.

Wat vinden jullie eigenlijk mooier? Iedere keer rechts in beeld de cijfers veranderen of bij iedere blog zo'n screenshot? Of allebei... dat kan natuurlijk ook. Misschien stimuleer ik je nu alleen maar om er ook zo mee bezig te gaan. Dat is natuurlijk helemaal fantastisch!

Groet Snipje! 

8 opmerkingen:

  1. Jij bent ook lekker bezig hoor! Heerlijk gevoel hé als je de cijfers ziet zakken! Rechts in beeld vind ik persoonlijk wat duidelijker, omdat je de bedragen duidelijk ziet. Maar als jij allebei leuk vindt doe je dat toch? Je kan het zelf niet vaak genoeg zien lijkt me hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel ConsuminderMuts! Het gaat inderdaad erg lekker en goed! En kan het inderdaad ook niet vaak genoeg zien. Succes verder!

      Verwijderen
  2. Eens met consumindermuts. Goed bezig inderdaad en je moet gewoon
    doen wat je zelf het leukst/prettigst vindt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via Muts op je blog gekomen. Ook jij doet het goed!
    Fijn dat je vriendin zo'n gebaar heeft gemaakt, dat scheelt heel veel geld.
    Zet em op met aflossen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is zeker heel fijn en erg lief van haar! Samen staan we er financieel gelukkig wel goed voor, maar dit is een onderdeel van mijzelf wat ook mijn verantwoordelijkheid is!

      Verwijderen
  4. Fijn he? die tabellen en schema's. Ik vind het ook bijzonder om te zien dat je ook kleine bedragen aflost, want ook dat is geld :-)

    http://52wekenspaarchallenge.deguldengulden.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Dalanjo. Kleine bedragen maken samen ook een groot bedrag! Af en toe bijvoorbeeld 20 euro is na een jaar misschien toch al gauw een paar honderd euro! En op dit bedrag wat nu nog resteert scheelt het best veel!

      Verwijderen