zondag 29 december 2013

Kleine beetjes zijn samen ook een grote hoop!

Kleine aflossing
Ondanks de drukke maand heb ik toch nog wat extra kunnen aflossen. Namelijk een bedrag van 25 euro. Het is niet veel, maar alle beetjes helpen. Als dit 10 keer zou gebeuren, dan los ik toch 250 euro extra af. :)

De extra aflossing kon doordat ik wat inkomsten op internet heb verdiend met Google. Ik ontving 94 euro, maar door een te hoge telefoonrekening en de kerstdagen moest ik hier toch wat van gebruiken. Gelukkig is het niet helemaal opgegaan, waardoor dit mogelijk was!

Telefoonrekening
Mijn te dure telefoonrekening is overigens ook voor het laatst. Dit was namelijk nog een rekening van november en in deze maand ben ik te enthousiast geweest met mijn databundel. Deze is er over heen gekomen, maar ook het bellen was meer. Het was dan ook nog de tijd dat ik op het werk was en dus geen wifi kon gebruiken. Hierdoor stegen de kosten van november naar ruim 89 euro! Extreem!!!

Maar komende maand is er niets aan de hand. Ik houd zelfs minuten en data over wat ik meeneem naar januari. Dat komt uiteraard omdat ik nu thuis ben en dus veel gebruik maak van wifi. Ook kunnen wij thuis 'gratis' (lees onbeperkt) bellen naar vast en mobiel, ongeacht welke provider. Dus ook dat scheelt nu een hoop!

Afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt! Mijn contract van mijn vodafone rekening van 42,50 per maand wordt per 3 februari 2014 omgezet naar een sim-only van Hollands Nieuwe! Deze maakt ook gebruik van het netwerk van Vodafone en ik gebruik gewoon mijn Iphone 4s door... die kan nog wel 2 jaar mee. Dit nieuwe abonnement wordt straks 13 euro per maand! Een verschil van maar liefst 29,50 euro per maand, oftewel per jaar 354 euro, dus na 2 jaar 708 euro!! :)

Mijn verbruik gemiddeld ligt nu op 22 smsjes per maand en 66 belminuten per maand. Alleen mijn dataverbruik zat hoog, namelijk gemiddeld op 1200 mb per maand. Dit wordt anders, omdat ik veel data verbruikte op mijn vorige werk. Dat is nu niet meer zo. Bij het nieuwe abonnement gaat mijn databundel naar 500 mb per maand. Ik denk dat ik hier wel binnen kan blijven. En het zal wel moeten! Facebook e.d. is niet zo belangrijk dat ik dat elders moet doen!

Al met al weer positieve veranderingen! En wat kun je blij zijn met 25 euro extra aflossen. Trots ga ik het nieuwe jaar in en dan gaan we er tegen aan! Eind 2014, dus over een jaar... dan moet het (bijna) afgelost zijn!

Groeten Snipje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten