maandag 23 december 2013

De eerste aflossing!

Algehele aflossing!

Zoals in mijn vorige blog van ruim een maand geleden, heb ik verteld dat het gehele bedrag betaald is door mijn lieve vriendin! Een enorme opluchting en heerlijk aflossen zonder rente! Er komt dus nu echt schot in de zaak en het begin van het einde van de lening is er!

Toch ging er eind november nog wel een automatische incasso af. Dit was vreemd en ik heb gebeld met de bank. Er werd mij verteld dat dit nog zo hoorde, maar een paar dagen later kreeg ik deze aflossing weer netjes teruggestort. Dus toch ergens een foutje van de bank, maar wel opgelost!

3 december 2013 heb ik dan ook een brief van de bank mogen ontvangen met daarin de volgende heerlijke tekst:

"Hierbij delen wij u mee dat u de lening die bij ons bekend is onder nummer ....... algeheel heeft afgelost."

Een heerlijke zin en ruimte voor de toekomst! Helaas gaat mijn overlijdensrisico verzekering nog wel een jaartje door, aangezien daar een contract van 5 jaar op zit. Ik heb destijds deze verzekering afgesloten, zodat niet mijn nabestaanden eventueel met de schulden zitten. Zeker niet, omdat ze er ook niet bekend mee zijn. Maar blijkbaar ben ik met die verzekering een verplichting van 6 jaar aangegaan en moet ik dus nu nog 11 keer € 9,65 betalen! Balen, maar gelukkig wel te overzien. 
Overigens is het zo dat mocht ik nog wel overlijden dat het gehele leningsbedrag wordt uitbetaald (en dus geschonken) aan de nabestaanden. Dus de verzekering niet helemaal weggegooid geld, maar ja... het risico dat het gebeurd is klein, aangezien ik nog geen 35 jaar oud ben. :) Het zij zo!!

Alles op een rijtje

Vandaag hebben wij hier thuis alles eens op een rijtje gezet. Aangezien er veel is veranderd afgelopen maand was dit hard nodig! Met behulp van Excel houden wij een begrotingsbestand bij waar we alle uitgaven in vermelden. Dit bestand loopt synchroon met de bankrekening en zo houden we alles mooi overzichtelijk!
Helaas ben ik sinds deze maand tijdelijk werkloos geworden. Na 3 contracten worden er door de slechte economie geen vaste contracten gegeven. Daarom ben ik helaas thuis gekomen, maar wel met het uitzicht dat de kans groot is om na 3 maanden weer terug te komen bij dezelfde werkgever! 

Niet leuk dus en nu druk aan het solliciteren. Wie weet kan ik nog eerder aan de slag dan na de 3 maanden. We zullen zien. Maar door het goede overzicht in Excel, met hier en daar wat wijzigingen,  is het prima financieel te doen! 

Mijn eerste aflossing!

Omdat ik vandaag toch zo lekker bezig was met alles op een rijtje te zetten heb ik samen met mijn vriendin een manier uitgevonden hoe we het nu gaan doen met alle betalingen etc. En niet alleen op onze gezamenlijke rekening, maar ook op mijn eigen privé-rekening. Hieruit is het volgende naar voren gekomen:

Door het einde van mijn contract heb ik vakantiegeld gekregen. Dit geld gaat niet naar de aflossing, maar naar ons spaarpotje voor onze trouwerij volgend jaar. Van dit vakantiegeld willen wij namelijk de huwelijksreis financieren. Ook kreeg ik nog wat onkostenvergoeding retour, welke direct naar de gezamenlijke rekening gaan, omdat we brandstofkosten namelijk samen delen. 

Daarnaast had ik nog een kleine bonus en wat overuren die uitbetaald zijn. Tezamen met een paar dagen ww en minus de toekomstige vaste lasten rond de jaarwisseling kon ik het mooie bedrag van € 741,10 overmaken op haar rekening! Een mooi bedrag wat ervoor zorgt dat de lening meteen al een stukje is gedaald! Zie ook rechts in het schuldenstaatje! Nu op zoek naar meer manieren om geld te vinden om de lening zo laag  mogelijk te krijgen. Marktplaats moet maar eens ingeschakeld worden, denk ik zo... :)

Een goede dag dus! Overzicht gecreëerd, gedeelte lening afgelost en een mooi perspectief naar de toekomst!

Rest mij nog te zeggen dat ik iedereen die mijn blog leest hele fijn feestdagen toewens en een heel gelukkig en gezond 2014!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten